Předělávku Cashovy písně produkoval Cashův syn ve studiu Cash Cabin

Instrumentální kytarové trio z Los Angeles The String Revolution a fenomenální australský kytarista Tommy Emmanuel spojili své síly při nahrávání klasiky Johnnyho Cashe Folsom Prison Blues. Na vznik skladby dohlížel producent John Carter Cash, syn muže v černém, přímo v rodinném studiu Cash Cabin v Hendersonville ve státě Tennessee. Pro maximální autenticitu nechal muzikanty natáčet na kytary svého otce - akustiku Martin z 30. let 20. století nebo Fender Esquire z roku 1955. Druhý z nástrojů zní i na původní nahrávce Folsom Prison Blues. Všechny tyto prvky dohromady nabízí nové a zajímavé ztvárnění klasické skladby.      



„Pozor: Tohle nemá být verzí Folsom Prison Blues mého otce," vysvětluje John Carter Cash „Jsem nadšený, že se nám podařilo vytěžit maximum z jedinečného instrumentálního obsazení a skladbu posunout někam jinam. Bylo mi ctí být součástí této úžasné nahrávky," dodává.   

The String Revolution tvoří tři profesionální virtuózní kytaristé, kteří se svými nástroji vytvářejí charakteristické zvuky, ať už napodobováním perkusí, speciálními efekty, melodickými groovy nebo basovými linkami. Jednou z tváří kapely je i v Česku známá bývalá studentka Randyho Rhoadse Janet Robin, kterou časopis Guitar Player řadí mezi padesát nejlepších akustických kytaristů. Hudebnice, která hrála s takovými jmény jako Lindsey Buckingham, Meredith Brooks nebo Air Supply spolupracovala v Česku s kapelou November 2nd nebo zpěvačkou Lenkou Filipovou. Robin doplňuje v triu oceňovaný rakouský hráč na nylonovou kytaristu Illerban Robcreis Markus a multiinstrumentalista Lucreis Markus Lucreis.     

Tommy Emmanuel dosáhl tolika hudebních milníků, aby uspokojil několik životů. V šesti letech byl na turné po Austrálii, ve 30 byl rock n' rollový kytarista, který zářil na stadionech v Evropě. Ve 44 letech se stal jedním z nejuznávanějších akustických kytaristů na světě. Dnes hraje každý rok stovky vyprodaných představení od Nashvillu přes Sydney až po Londýn. Nasbíral řadu ocenění, včetně dvou nominací na cenu Grammy, dvou cen ARIA od Australské asociace nahrávacího průmyslu či opakovaná ocenění v anketě čtenářů časopisu Guitar Player.

Související obsah:

» Třicet let staré písně Johnnyho Cashe na novém albu   (Jan Vavřík, 13. 12. 2013)


ZADEJTE KOMENTÁŘ


Zadání profilu interpreta

HUDEBNÍ ZPRÁVY
Jakub König touží po dobrých zprávách a znameních
22.12.

Jakub König touží po dobrých zprávách a znameních

Melancholické vyznění písně Zprávy hudebníka a výtvarníka Jakuba Königa ještě zesiluje její vizuální podoba....


Videoklip k písni Budu tu připomíná emotivní atmosféru koncertu Kateřiny Marie Tiché
22.12.

Videoklip k písni Budu tu připomíná emotivní atmosféru koncertu Kateřiny Marie Tiché

Pět tisíc diváků nadchla a dojala Kateřina Marie Tichá se svojí skupinou Bandjeez 29. listopadu 2025 ve vyprodané...


FACESOUL v Café v lese: intimní koncert na pomezí soulu a R&B
22.12.

FACESOUL v Café v lese: intimní koncert na pomezí soulu a R&B

FACESOUL vystoupil 12. prosince 2025 v Café v lese v Praze a jeho koncert se od začátku nesl v duchu soustředěné,...


Tři Deci #20: To nejlepší z roku 2025
20.12.

Tři Deci #20: To nejlepší z roku 2025

V posledním díle roku 2025 si popovídáme o hlavních událostech tohoto roku a také o nejlepších letošních koncertech...


Oceans Ate Alaska: Fanoušci teď více než kdy předtím akceptují jiné žánry, které si razí cestu do metalu
20.12.

Oceans Ate Alaska: Fanoušci teď více než kdy předtím akceptují jiné žánry, které si razí cestu do metalu

Po koncertě britské kapely Oceans Ate Alaska na festivalu Brutal Assault jsem měl možnost si popovídat s celou kapelou....


» zobrazit více...


RECENZE
PRÁVĚ VYŠLO
Vážení přátelé
16.12.

Vážení přátelé

» Elektrïck Mann

Kapela Elektrïck Mann vydala 6. června 2025 nové album Vážení přátelé,...

PODPORUJEME NADĚJNÉ KAPELY



Víme, jak je těžké pro mladé ale zatím neznámé kapely prorazit do médií a tím získat nové fanoušky.


» Podporujeme nadějné kapely

» Zadání profilu interpreta