Hidden Orchestra natočili jakýsi nekonečný soundtrack ke hře Creaks

K vytvoření soundtracku k nové puzzle adventuře Creaks angažovalo pražské studio Amanita Design multiinstrumentalistu a skladatele Joe Achesona aka Hidden Orchestra. Ten se vydal po stopách dua DVA a Joeova dlouholetého přítele a spolupracovníka Tomáše Dvořáka (Floex). Cílem bylo vytvořit jakýsi nekonečný soundtrack, kdy hráči mohou jednotlivé úrovně projít několikrát, a tak musely vzniknout i další hudební alternace, opakování struktur motivů a remixy původních verzí jednotlivých skladeb. 

„Každá z postav ve hře je reprezentována jiným nástrojem - například výběrem různých citer pro hlavní postavu. Hudba ve hře odráží postup v čase v krásném ručně kresleném uměleckém díle hry a stává se tím složitější, čím jsou i hádanky komplikovanější," prozrazuje Joe Acheson.  

Hudební mozaika na Creaks je velmi rozmanitá a nabízí tvůrčí rozlet, jež nese rozpoznatelný rukopis Hidden Orchestra. Hudební kaleidoskop od minimalistických jazzových improvizací nejenom pro sólový klavír, přes rozmanitější orchestrace pro dechy a smyčce, až po konceptuální kompozice hnané v elektronickém podkladu. Hudba tak zevrubně kopíruje herní nástrahy a složitost jednotlivých levelů.  



„Začínáme téměř v primitivním světě, kde je hudba většinou tvořena jednoduchými nástroji starého stylu (citery, flétny, bicí nástroje) a některými domácími nástroji (laditelné zvonkohry vyrobené z rozloženého glockenspielu, harfa z kráječe vajec). Pokračujeme do gotického i barokního světa plného zvonů, varhan a sborů. Následuje klasický svět, kterému dominují klavíry a strunné nástroje, máme tu i elektronický vesmír plný textur, rytmů, basových linií a melodií vytvořených na modulárním syntetizátoru, a nakonec skončíme ve futuristicky temném a magickém universu plném basklarinetu," vyjmenovává Joe jednotlivé detaily.  

Pro každou úroveň hry vznikaly nové verze, remixy, reverze, Joe Acheson se sám několikrát přesvědčil, že jej uvažování nad tímto multidimenzionálním mikrosvětem dovedlo k novým formám kompozičních technik. Využil také možnosti softwaru pro vytváření adaptivní hudby na základě vloženého základního algoritmu. Ve finále bylo poskládáno přes šest hodin hudebního materiálu, z kterého posléze určitou rešerší a produkčními úpravami vykrystalizovala ohraničená forma pro vydání jediného alba, v němž ale participuje i logika hry Creaks.  

K natáčení bylo použita celá řada nástrojů. Joe neváhal pozvat nejenom své tradiční spolupracovníky, mezi nimiž nechyběli Poppy Ackroyd a bubenické duo Tim Lane s Jamie Grahamem, ale také zmíněný Tomáš Dvořák (klarinet), Jack McNeill (klarinet, basklarinet), Rebecca Knight (cello), Yvo Ackroyd Acheson (shakers), Ali Tocher (zvonkohra, zither-box perkuse), Su-a Lee (cello) a Phil Cardwell (trubka).  

Soundtrack čítá rovných jednadvacet položek, prvních patnáct se dostalo i na fyzickou podobu Creaks na double LP a CD. Zbývajících šest se objevily coby bonusy ke stažení a jsou součástí celého balíku na všech digitálních platformách. O mastering se postaral osvědčený Matouš Godík, vydání tohoto počinu tradičně zastřešuje vydavatelství Minority Records, které s Amanita Design úzce spolupracuje již několik let.  

Creaks je čtvrté studiové album Hidden Orchestra, které následuje po Night Walks (2010), Archipelago (2012) a Dawn Chorus (2017). Loni pak éru nahrávky Dawn Chorus uzavřelo vydání koncertního záznamu Live at Attenborough Centre for the Creative Arts. Za zmínku stojí i kompilace Reorchestrations (2015), kam Acheson seskupil své remixy pro spřízněné projekty. Efektní živá show Hidden Orchestra za poslední dekádu prošla desítkami zemí, kde odehráli stovky koncertů s proměnlivou sestavou hostujících hráčů za použití poutavých vizuálních efektů.
Foto: Maxim Abrossimow


GALERIE


ZADEJTE KOMENTÁŘ



HUDEBNÍ ZPRÁVY
Jacob Collier je první hvězdou festivalu JazzFestBrno
21.04.

Jacob Collier je první hvězdou festivalu JazzFestBrno

Jacob Collier. Ještě nedávno zázračný teenager, nyní oceňovaný všestranný hudebník. Právě tento britský multiinstrumentalista...


JAF 34 debutuje albem Empty
20.04.

JAF 34 debutuje albem Empty

Empty je název debutového alba hudebníka, malíře a grafika, který vystupuje pod maskou a jménem JAF 34. Hlavním tématem...


Prague Summer Festival přesouvá The Offspring na červen 2022
20.04.

Prague Summer Festival přesouvá The Offspring na červen 2022

Nová koncertní série Prague Summer Festival, kterou pořádá Ameba Production (Rock for People, Kefír, Nouvelle...


V novém klipu společně s Klárou Vytiskovou uslyšíte i Eriku Stárkovou
19.04.

V novém klipu společně s Klárou Vytiskovou uslyšíte i Eriku Stárkovou

Minimalistický, ale o to působivější videoklip či částečně lyric video je jakýmsi odlehčeným kontrastem k samotnému...


Tragikomickou skladbu  SíťOFFka věnuje Láska především dětem školou povinným a jejich rodičům
18.04.

Tragikomickou skladbu SíťOFFka věnuje Láska především dětem školou povinným a jejich rodičům

Název písně vybrali sami fanoušci během Láskova pravidelného livestreamu. Písničkář Láska je aktivní i v současné...


» zobrazit více...


RECENZE
PRÁVĚ VYŠLO
XCR-9
16.04.

XCR-9

» Nevermore & Kosmonaut

Nové album skupiny Nevermore & Kosmonaut, které se jmenuje XCR-9...

PODPORUJEME NADĚJNÉ KAPELY



Víme, jak je těžké pro mladé ale zatím neznámé kapely prorazit do médií a tím získat nové fanoušky.


» Podporujeme nadějné kapely

» Zadání profilu interpreta

Hudební knihovna - NEWSLETTER

Chcete dostávat do vaší emailové schránky aktuální informace ze světa hudby? Přihlašte se k odběru newsletteru. Odběr můžete kdykoliv zrušit.

Přihlásit k odběru newsletteru