Apocalyptica a Epica zahrála v brněnské tělocvičně

Po mnoha odkladech se fanoušci symfonického metalu konečně dočkali i The Epic Apocalypse Tour v čele s finskou stálicí Apocalyptica a nizozemskou hvězdou Epica. Do brněnské haly Vodová mířily stovky fanoušků tradičních symfonických kapel. Velmi zajímavou, leč žánrově vybočujícím byl support v podobě finských Wheel.

Mladí progresivní Wheel mají budoucnost


Progresivní metalová čtveřice je profesně mladá kapela, ale hned debutové album "Moving Backwards” si získalo velkou popularitu a pozornost. Bohužel, díky přesnému časovému harmonogramu a velkému zájmu strávila spousta lidí koncert Wheel ještě před dveřmi haly Vodová. Do sálu jsem se dostal na posledních několik písní a jsem rád, že jsem stihl ty aktuálně největší hity „Wheel” a „Vultures”. Kapela působila velmi skromně bez velkých efektů. Zvuk byl překvapivě poměrně kvalitní od samého začátku, avšak atmosféra velmi pokulhávala. K tomu se ještě dostanu, ale bylo vidět, že přítomní diváci si Wheel příliš neužívali a čekali na své symfonické oblíbence.


Královna symfonického metalu vládne dál


Tím největším byla holandská Epica. Velké množství diváků hrdě nosilo jejich merch a bylo tedy jasné, kdo je pro brněnské publikum headlinerem. Půvabná Simone Simons neztratila nic ze svého šarmu a představila se opět nejen jako famózní zpěvačka, ale také jako velice okouzlující dáma. Celou show se však snažil ukrást klávesák a pianista Coen Janssen, který během koncertu prováděl všemožné skopičiny a bylo nemožné si ho nevšimnout. Pozornost poutal i mozek kapely, kytarista a zpěvák Mark Jansen, který se opět prezentoval nesmírně profesionálně. Bylo však zřetelné, že si koncert a život na cestách stále užívá celá kapela. Kromě jednotlivých hráčů jsme mohli sledovat i hypnotizující projekce, které dotvářely skvělou pódiovou show hodnou hvězdného statusu kapely Epica. Hrálo se nejvíce z aktuální desky „Omega” z roku 2021, ale připomněli jsme si skladby hned ze sedmi dalších desek. Nechyběly pecky jako „Cry for the Moon”, „Unleashed” nebo „Consign to Oblivion”. Naopak trestuhodně nezazněly hity „Sensorium” a „The Phantom Agony”, které považuji za evergreeny holandské party. Koncert probíhal velmi hladce a profesionálně, při pohledu na pódium opravdu nebylo co vytknout. Problém byl, když se člověk podíval někam jinam. Hala Vodová není pro koncerty příliš lákavá, vzhledem k tomu, jak její útroby vypadají. Epica nabídla symfonickou metalovou pohádku v tělocvičně, což příliš epické opravdu není.


Zájem o Apocalypticu byl diskutabilní


Večer uzavírala finská Apocalyptica. Čtveřice se po jemném intru velmi nenápadně usadila na pódiu a spolu s projekcí odstartovala svůj set instrumentálně. První skladbou byla „Ashes of the Modern World” z desky „Cell-0” a diváci, kteří po koncertě Epica zůstali, jim projevili svůj zájem. Začátek však byl trochu uondaný a větší vzrušení nastalo až s příchodem zpěváka Frankyho Pereze. Americký muzikant, který s kapelou cestuje, odzpíval většinu dalších skladeb včetně hitů „I'm Not Jesus” (původně ft. Corey Taylor), „I Don't Care” (původně ft. Adam Gontier) nebo „Not Strong Enough” (původně ft. Brent Smith). Zazněl i song „Shadowmaker”, který s Apocalypticou Franky Perez originálně nazpíval. Největší vzrušení ale obstarala opět Simone Simons, která finskou čtveřici doplnila pro skladbu „Rise Again”, na které pracovaly obě kapely. Apocalyptica poté začala hrát covery, mimo jiné „Killing In The Name Of” od Rage Against The Machine nebo „Nothing Else Matters” od Metallicy a to už pro mě zajímavé nebylo.

Symfonický večer v Brně patřil kapele Epica. To je absolutně bez debat. Jejich koncert byl živý, zábavný a úžasně odehraný. Apocalyptica už tolik emocí nevyvolala a jako de facto hlavní hvězda večera nedosáhla na laťku, kterou Simone Simons a její kolegové posadili příliš vysoko. Mrzí mě, že jsem nestihl celý koncert Wheel, kterým předpoklávám velkou budoucnost jako "evropské verzi kapely Tool”. Koncert byl v mnoha ohledech návratem do mladších let, kdy byly obě hlavní kapely více prominentní. Bohužel, atmosféra v hale Vodová byla velmi chladná a nevyhovující. Tyto prostory (přinejmenším) pro tento koncert byly velmi nevhodné a nedůstojné.


ZADEJTE KOMENTÁŘ


Zadání profilu interpreta

HUDEBNÍ ZPRÁVY
Zrní naživo: přirozenost, emoce a společný zážitek
23.12.

Zrní naživo: přirozenost, emoce a společný zážitek

Každý rok okolo listopadu či prosince se odehrává v Lucerna Music Baru koncert kapely Zrní. Letos to vyšlo na datum 16.12....


Jakub König touží po dobrých zprávách a znameních
22.12.

Jakub König touží po dobrých zprávách a znameních

Melancholické vyznění písně Zprávy hudebníka a výtvarníka Jakuba Königa ještě zesiluje její vizuální podoba....


Videoklip k písni Budu tu připomíná emotivní atmosféru koncertu Kateřiny Marie Tiché
22.12.

Videoklip k písni Budu tu připomíná emotivní atmosféru koncertu Kateřiny Marie Tiché

Pět tisíc diváků nadchla a dojala Kateřina Marie Tichá se svojí skupinou Bandjeez 29. listopadu 2025 ve vyprodané...


FACESOUL v Café v lese: intimní koncert na pomezí soulu a R&B
22.12.

FACESOUL v Café v lese: intimní koncert na pomezí soulu a R&B

FACESOUL vystoupil 12. prosince 2025 v Café v lese v Praze a jeho koncert se od začátku nesl v duchu soustředěné,...


Tři Deci #20: To nejlepší z roku 2025
20.12.

Tři Deci #20: To nejlepší z roku 2025

V posledním díle roku 2025 si popovídáme o hlavních událostech tohoto roku a také o nejlepších letošních koncertech...


» zobrazit více...


RECENZE
PRÁVĚ VYŠLO
Vážení přátelé
16.12.

Vážení přátelé

» Elektrïck Mann

Kapela Elektrïck Mann vydala 6. června 2025 nové album Vážení přátelé,...

PODPORUJEME NADĚJNÉ KAPELY



Víme, jak je těžké pro mladé ale zatím neznámé kapely prorazit do médií a tím získat nové fanoušky.


» Podporujeme nadějné kapely

» Zadání profilu interpreta