Apocalyptica a Epica zahrála v brněnské tělocvičně

Po mnoha odkladech se fanoušci symfonického metalu konečně dočkali i The Epic Apocalypse Tour v čele s finskou stálicí Apocalyptica a nizozemskou hvězdou Epica. Do brněnské haly Vodová mířily stovky fanoušků tradičních symfonických kapel. Velmi zajímavou, leč žánrově vybočujícím byl support v podobě finských Wheel.

Mladí progresivní Wheel mají budoucnost


Progresivní metalová čtveřice je profesně mladá kapela, ale hned debutové album "Moving Backwards” si získalo velkou popularitu a pozornost. Bohužel, díky přesnému časovému harmonogramu a velkému zájmu strávila spousta lidí koncert Wheel ještě před dveřmi haly Vodová. Do sálu jsem se dostal na posledních několik písní a jsem rád, že jsem stihl ty aktuálně největší hity „Wheel” a „Vultures”. Kapela působila velmi skromně bez velkých efektů. Zvuk byl překvapivě poměrně kvalitní od samého začátku, avšak atmosféra velmi pokulhávala. K tomu se ještě dostanu, ale bylo vidět, že přítomní diváci si Wheel příliš neužívali a čekali na své symfonické oblíbence.


Královna symfonického metalu vládne dál


Tím největším byla holandská Epica. Velké množství diváků hrdě nosilo jejich merch a bylo tedy jasné, kdo je pro brněnské publikum headlinerem. Půvabná Simone Simons neztratila nic ze svého šarmu a představila se opět nejen jako famózní zpěvačka, ale také jako velice okouzlující dáma. Celou show se však snažil ukrást klávesák a pianista Coen Janssen, který během koncertu prováděl všemožné skopičiny a bylo nemožné si ho nevšimnout. Pozornost poutal i mozek kapely, kytarista a zpěvák Mark Jansen, který se opět prezentoval nesmírně profesionálně. Bylo však zřetelné, že si koncert a život na cestách stále užívá celá kapela. Kromě jednotlivých hráčů jsme mohli sledovat i hypnotizující projekce, které dotvářely skvělou pódiovou show hodnou hvězdného statusu kapely Epica. Hrálo se nejvíce z aktuální desky „Omega” z roku 2021, ale připomněli jsme si skladby hned ze sedmi dalších desek. Nechyběly pecky jako „Cry for the Moon”, „Unleashed” nebo „Consign to Oblivion”. Naopak trestuhodně nezazněly hity „Sensorium” a „The Phantom Agony”, které považuji za evergreeny holandské party. Koncert probíhal velmi hladce a profesionálně, při pohledu na pódium opravdu nebylo co vytknout. Problém byl, když se člověk podíval někam jinam. Hala Vodová není pro koncerty příliš lákavá, vzhledem k tomu, jak její útroby vypadají. Epica nabídla symfonickou metalovou pohádku v tělocvičně, což příliš epické opravdu není.


Zájem o Apocalypticu byl diskutabilní


Večer uzavírala finská Apocalyptica. Čtveřice se po jemném intru velmi nenápadně usadila na pódiu a spolu s projekcí odstartovala svůj set instrumentálně. První skladbou byla „Ashes of the Modern World” z desky „Cell-0” a diváci, kteří po koncertě Epica zůstali, jim projevili svůj zájem. Začátek však byl trochu uondaný a větší vzrušení nastalo až s příchodem zpěváka Frankyho Pereze. Americký muzikant, který s kapelou cestuje, odzpíval většinu dalších skladeb včetně hitů „I'm Not Jesus” (původně ft. Corey Taylor), „I Don't Care” (původně ft. Adam Gontier) nebo „Not Strong Enough” (původně ft. Brent Smith). Zazněl i song „Shadowmaker”, který s Apocalypticou Franky Perez originálně nazpíval. Největší vzrušení ale obstarala opět Simone Simons, která finskou čtveřici doplnila pro skladbu „Rise Again”, na které pracovaly obě kapely. Apocalyptica poté začala hrát covery, mimo jiné „Killing In The Name Of” od Rage Against The Machine nebo „Nothing Else Matters” od Metallicy a to už pro mě zajímavé nebylo.

Symfonický večer v Brně patřil kapele Epica. To je absolutně bez debat. Jejich koncert byl živý, zábavný a úžasně odehraný. Apocalyptica už tolik emocí nevyvolala a jako de facto hlavní hvězda večera nedosáhla na laťku, kterou Simone Simons a její kolegové posadili příliš vysoko. Mrzí mě, že jsem nestihl celý koncert Wheel, kterým předpoklávám velkou budoucnost jako "evropské verzi kapely Tool”. Koncert byl v mnoha ohledech návratem do mladších let, kdy byly obě hlavní kapely více prominentní. Bohužel, atmosféra v hale Vodová byla velmi chladná a nevyhovující. Tyto prostory (přinejmenším) pro tento koncert byly velmi nevhodné a nedůstojné.


ZADEJTE KOMENTÁŘ


Zadání profilu interpreta

HUDEBNÍ ZPRÁVY
Francouzský vánoční večer v Salmovské
05.11.

Francouzský vánoční večer v Salmovské

Pražskou worldmusic – jazzovou kapelu TROISS tvoří zpěvačka Romana Žabková, kytarista Juro Jašík, druhý kytarista...


Cleopatrick ve Fuchs2: pot, kytary a kanadská syrovost
05.11.

Cleopatrick ve Fuchs2: pot, kytary a kanadská syrovost

Na Halloween večer se pražský Fuchs2 otřásl v základech. Po několika letech se do Česka vrátilo kanadské duo Cleopatrick...


Předčasný Halloween v MeetFactory: The 69 Eyes proměnili Prahu v temný rock’n’rollový rituál
05.11.

Předčasný Halloween v MeetFactory: The 69 Eyes proměnili Prahu v temný rock’n’rollový rituál

Halloween letos v Praze začal o něco dřív  - místo dýní a strašidelných masek ale přišly černé brýle,...


Skvělý koncert měl jednu stinnou stránku
05.11.

Skvělý koncert měl jednu stinnou stránku

Další z mé série popracovních koncertů byl na stole v pondělí 27. října v Roxy. Tentokrát...


Party jak žádná jiná: Enter Shikari roztančili Roxy
06.11.

Party jak žádná jiná: Enter Shikari roztančili Roxy

Druhý den ve vyprodanané Roxy - tentokrát v rytmu cyberpunku, ve světle neonů a podtržené bezchybným...


» zobrazit více...


RECENZE
PRÁVĚ VYŠLO
Ascension
27.10.

Ascension

» Paradise Lost

Ascension je název již sedmnáctého studiového alba britské gothic-doom...

PODPORUJEME NADĚJNÉ KAPELY



Víme, jak je těžké pro mladé ale zatím neznámé kapely prorazit do médií a tím získat nové fanoušky.


» Podporujeme nadějné kapely

» Zadání profilu interpreta

Hudební knihovna - NEWSLETTER

Chcete dostávat do vaší emailové schránky aktuální informace ze světa hudby? Přihlašte se k odběru newsletteru. Odběr můžete kdykoliv zrušit.

Přihlásit k odběru newsletteru