Jak dokáže špatné ozvučení ovlivnit dojem z koncertu

Nejdříve bych se měl omluvit všem zvukařům a pořadatelům
snažícím se vytvořit co nejlepší atmosféru a normálně bych se věnoval čistě
koncertu. Bohužel v některých případech jsou věci, které ovlivní koncert
tak moc, že si zaslouží vlastní headline ač jsou samy o sobě dost negativní. To
byl i dnešní případ.
Koncert Knosis, Void of Vision, Make Them Suffer a Stray
from the Path proběhl ve Futuru Music baru. Když jsem tam po otevření
vstupoval a viděl klenbu a celý vnitřek klubu, říkal jsem si, že akustika bude
skvělá. A to i přesto, že mě viditelně starší reproduktory lehce znervózňovaly.
Ale po mé zkušenosti z Annisokay,
kde i přes starší reproduktory byl zvuk skvělý, nervozita byla poměrně na nízké
úrovni.
Celá show odstartovali Japonci z Tokia jménem Knosis.
Bohužel už u nich bylo vidět, že je něco se zvukem špatně. Snažili se, to se
jim nedá upřít, komunikovali s diváky, ale bohužel ve chvíli, co jediná
věc, kterou slyšíte, jsou bubny resp. činely, někde v pozadí basy, kytara
a vokály jsou až úplný podtón, tak celá snaha přichází vniveč. Znáte ten pocit,
když sice se všichni kvůli něčemu snaží, ale ve chvíli, co jeden prvek chybí,
tak v té věci nenastane rovnováha, ale nekontrolovaný nežádoucí chaos? To
se bohužel stalo. Proto osobně v tomto případě jsem si užil nejvíce písně,
kde hudba paradoxně primárně figuruje pouze v pozadí jako například u
písně 忌鬼 [IMIONI].
Po Knosis nadešel čas pro Void of Vision. Co k nim
mimo výše zmíněných problémů, které se opakovaly? To, že na crowd dokázali
přenést (pasivně) agresivní a depresivní náladu, kterou dlouhodobě vdychují
svým písním. A crowdu se to podle aktivity líbilo. Přesto i zvukově došlo
k progresivnímu zlepšení, takže například u písně Dominatrix už
začínalo být slyšet, co být mělo.
A následně došlo k delší pauze, spojené s nástupem
pořadatelské a zvukařské čety. A já jim za to výsostně děkuji, jelikož rozdíl
mezi Void of Vision a Make Them
Suffer byl výsostný. Stále se zvuková stránka nedala považovat za
dokonalou, to vůbec, ale zlepšení bylo jasné. Možná k tomu přispěla větší
harmoničnost písní? Možná také velmi dobrý výkon vokalistky Alex Reade,
kterým skvěle doplnila nečisté vokály Seana Harmanise. Tak či tak byl
koncert konečně v kolejích, ve kterých všichni chtěli, aby se nacházel.
Mimo všechno ještě musím zmínit basistu Jayu Jefferyho. Gesta
připomínající Maory při výkonu tance haka skvěle podtrhnula celou atmosféru.
Než se dostanu k tomu podstatnému, čímž jsou Stray
from the Path, tak bych nejdřív v meziřečí zmínil, jak probíhal vývoj
mých myšlenek k nápadům pro hlavní koncept tohoto reportu. Osobně zastávám
názor, že správně psaný report má vyvolávat emoce a zprostředkovávat je lidem,
kteří ho čtou. A ve chvíli, kdy má být hlavní položkou určitého koncertu
skupina zabývající se politickými tématy, tak je vhodné ji zasadit do kontextu.
Tomu jsem se taky měl původně v plánu věnovat. Ale bohužel mé osobní emoce
se odchýlily úplně jiným směrem a původní koncept se tedy stal méně validním a
je správné tedy pouze odkázat na pozvánku s krátkým rozborem.
Hledat chyby na výkonu Stray from the Path příliš
nejde. Díky snaze zvukařů během pauz bylo vyvážení jednotlivých součástí
koncertu konečně na decentní úrovni, Drew York byl slušně slyšet nejen
při celkem častých promluvách, ale i při samotném zpěvu. Výběr písní v setlistu
byl zhruba takový, jaký bychom od skupiny formátu Stray očekávali – kombinace populárních skladeb jako Guillotine,
i těch méně známých, roztáčení mosh pitů, podpora crowd surfingu, zanesení
politických témat a správná dávka agresivity podpořená brilantními bubny Craiga
Reynoldse.
Zkrátka vše, co ke Stray
patří a má patřit. Ale přes to všechno povedené na konci, ve mně ta pachuť
(především) z nepovedeného začátku zůstává.
Text - Michal Kocour
Foto - Klaudia Ligačová
HUDEBNÍ ZPRÁVY
Avenged Sevenfold na Rock for People splnili povinnost s úsměvem
První den festivalu Rock for People hlavní KB stage uzavíral koncert amerických Avenged Sevenfold. Jedná se o kapelu, o kterou...
První den na Rock for People probíhal průzkum novinek ze světa hudby i mimo něj
Třicátý ročník festivalu Rock for People je za námi a my se v následujících dnech ohlédneme za nabitým programem,...
Hory volají nejen na kapelu Trautenberk
Patnácté narozeniny slaví kapela Trautenberk a při této příležitosti chystá novou desku s názvem Sojčí...
Doprovodný program na festivalu Brutal Assault
Ani festival Brutal Assault a jeho osmadvacátý ročník nebude čistě jen o kapelách a hudební produkci. Čtyřdenní metalový...
Jak jsem si užila festival Rock For People s českými kapelami
Na festivaly jezdím ráda z několika důvodů. Většinou je tam velká koncentrace hudebních skupin na jednom místě, a tak můžu...
» zobrazit více...
RECENZE
» Metallica srdnatě vzpomíná na 72 sezón
» Carminho a její album Portuguesa: neskutečné...
» Kapela Bad Karma Boy láká posluchače do tajemných...
» A(b)rakadabra znamená stále špičkovou...
» Nostalgická duše Joker Beat plachtí za nadějí...
» Arakain 2006: Labyrint, Touža a neúprosný...
» zobrazit více...
Nezapomenutelný zážitek s japonským metalem
Letos jsem si řekla, že zkusím poznat nějaký ten metal. A proč nezačít hned...
St. Vincent přiveze do Prahy intimní koncert v duo sestavě
Držitelka ceny Grammy St. Vincent přiveze letos v létě do Prahy svůj...
Jak jsem si užila festival Rock For People s českými kapelami
Na festivaly jezdím ráda z několika důvodů. Většinou je tam velká koncentrace...
Avenged Sevenfold na Rock for People splnili povinnost s úsměvem
První den festivalu Rock for People hlavní KB stage uzavíral koncert amerických...
Messa: Na festival Brutal Assault jezdím od 16 let
Na festivalu Brutal Assault jsem si před koncertem popovídal s italskou doom metalovou...
Album Milana Schelingera Agentura Holubí dům dokončila AI
Pod názvem Agentura Holubí dům vychází album Milana Schelingera, které...
Hory volají nejen na kapelu Trautenberk
Patnácté narozeniny slaví kapela Trautenberk a při této příležitosti...
Na festival Mezi ploty se mohou těšit Kristýna a Eva
Po těžkých covidových letech se festival Mezi ploty vrací ve velkém...
Písničkář RODAN se rozhodl poprvé otevřít svá témata v rodném jazyce
Telentovaný písničkář RODAN vydává nové EP s názvem Volám...
Víme, jak je těžké pro mladé ale zatím neznámé kapely prorazit do médií a tím získat nové fanoušky.
» Podporujeme nadějné kapely
» Zadání profilu interpreta
Chcete dostávat do vaší emailové schránky aktuální informace ze světa hudby? Přihlašte se k odběru newsletteru. Odběr můžete kdykoliv zrušit.