Singl GTFO otevírá temnější kapitolu zvuku Good Times Only

Syrová, temná, uhrančivá. Taková je nová skladba pražské kapely Good Times Only, kterou ohlašuje své nadcházející třetí řadové album. Název singlu GTFO odkazuje na zlidovělý internetový slang. Za akronymem se skrývá spojení „Get the Fck Out" („odprejskni"), které lze chápat jako důrazné vybídnutí k odchodu, ale i pokyn k útěku z místa či situace, která už se nedá unést. V kontextu písně může jít stejně dobře o výkřik zoufalství i o akt sebezáchrany.

Pro kapelu nezvykle temná a zkreslenými kytarami protkaná skladba tematizuje tvrdé ranní probuzení s uvědoměním: „Můžu si za to sám." Rázné, potemnělé sloky za ozvuku znepokojujícího kvílení kytar přecházejí do popového refrénu, k jehož opulentnosti a sonické síle výrazně přispěl producent Ondřej Fiedler alias fiedlerski (Mirai, Ben Cristovao, Marcell). Ten ovlivnil nejeden zvukový prvek i v ostatních pasážích skladby, jejíž první verze měli Good Times Only rozpracované už v létě 2024. Tehdy se mezi referencemi během společných sessions v domácím studiu Fiedlera objevily například Deftones nebo Turnstile.

„Mám pocit, že je nouze o lidi, kteří umí přiznat vlastní chybu. Tenhle song je definicí rána, kdy na tebe padá strop, protože jsi něco zmrvil," říká frontman kapely Filip Černý. „Litovat, že jsem něco dělal málo, nebo nedělal vůbec, je jedna věc. Pídit se po tom, proč jsem se tak choval, už je věc druhá," dodává Černý, který se objevuje i v doprovodném vizuálu natáčeném v tunelech staré čistírny odpadních vod v Bubenči. 

 

Píseň GTFO okázale ohlašuje posun ve zvuku Good Times Only ke zkreslenějším kytarám, rockovějším vlivům a dravosti. Kromě pronikavých kytar jsou tu ke slyšení bohaté synťákové plochy, špinavé breakbeaty nebo vrtkavé pianino. Všechno tohle přispívá k sonické zahuštěnosti, v níž ale singl neztrácí na srozumitelnosti. Skrze české texty dokážou Good Times Only mluvit osobně, upřímně a s odvahou o vlastních selháních. „Věříme, že je z písniček cítit, že vznikaly v reálném čase, s emocí, kterou jsme zrovna měli. I kdyby to občas znělo neuhlazeně," říká kapela. 

Pětičlenná kapela ve složení Filip Černý, Zdeněk Prokopec, Kryštof Volkman, Matěj Bouda a Lukáš Klavrza aktuálně pracuje na novém materiálu ve vlastním studiu domovské zkušebny, s občasnými návštěvami spřáteleného Space Tape studia. Na rozdíl od předchozích alb Pěkný chvíle (2020) a Teď na to myslim (2023), na nichž spolupracovali s producentem Jakubem Kaifoszem (Lazer Viking, Wild Tides), se tentokrát GTO rozhodli pro větší kreativní i studiovou svobodu bez trvalé producentské spolupráce. 

Během tvorby nových skladeb hudebníci pouze konzultují jednotlivé kroky s Nikolou Šolajem (Kvietah, Atomy Nevadí), který zde zároveň působí jako mixing inženýr. Na výsledné podobě singlu se dále podílel Tomáš Karásek (Gaex) ze studia Gargle & Expel, jenž měl na starost mastering, cover připravila dvojice Emma Giacintová a Kuba Zeman.

Nové album Good Times Only, plánované na první polovinu roku 2026, má podle kapely ukázat osobnější a vrstevnatější polohu jejich tvorby a vůbec poprvé v jejich diskografii nabídne také featuringy s dalšími hudebníky a hudebnicemi.
Foto: Kuba Zeman
GALERIE

Související obsah:

» Good Times Only stihli natočit nový videoklip za čtyři hodiny   (Karel Souček, 21. 12. 2020)


ZADEJTE KOMENTÁŘ


Zadání profilu interpreta

HUDEBNÍ ZPRÁVY
Singl GTFO otevírá temnější kapitolu zvuku Good Times Only
06.11.

Singl GTFO otevírá temnější kapitolu zvuku Good Times Only

Syrová, temná, uhrančivá. Taková je nová skladba pražské kapely Good Times Only, kterou ohlašuje své nadcházející...


Francouzský vánoční večer v Salmovské
05.11.

Francouzský vánoční večer v Salmovské

Pražskou worldmusic – jazzovou kapelu TROISS tvoří zpěvačka Romana Žabková, kytarista Juro Jašík, druhý kytarista...


Cleopatrick ve Fuchs2: pot, kytary a kanadská syrovost
05.11.

Cleopatrick ve Fuchs2: pot, kytary a kanadská syrovost

Na Halloween večer se pražský Fuchs2 otřásl v základech. Po několika letech se do Česka vrátilo kanadské duo Cleopatrick...


Předčasný Halloween v MeetFactory: The 69 Eyes proměnili Prahu v temný rock’n’rollový rituál
05.11.

Předčasný Halloween v MeetFactory: The 69 Eyes proměnili Prahu v temný rock’n’rollový rituál

Halloween letos v Praze začal o něco dřív  - místo dýní a strašidelných masek ale přišly černé brýle,...


Skvělý koncert měl jednu stinnou stránku
05.11.

Skvělý koncert měl jednu stinnou stránku

Další z mé série popracovních koncertů byl na stole v pondělí 27. října v Roxy. Tentokrát...


» zobrazit více...


RECENZE
PRÁVĚ VYŠLO
Ascension
27.10.

Ascension

» Paradise Lost

Ascension je název již sedmnáctého studiového alba britské gothic-doom...

PODPORUJEME NADĚJNÉ KAPELY



Víme, jak je těžké pro mladé ale zatím neznámé kapely prorazit do médií a tím získat nové fanoušky.


» Podporujeme nadějné kapely

» Zadání profilu interpreta

Hudební knihovna - NEWSLETTER

Chcete dostávat do vaší emailové schránky aktuální informace ze světa hudby? Přihlašte se k odběru newsletteru. Odběr můžete kdykoliv zrušit.

Přihlásit k odběru newsletteru