Jako Den a Noc

Takhle by šel z hudebního pohledu kraťoučce shrnout
koncert Smash Into Pieces a Cyan Kicks, který se odehrál 9.
listopadu v Storm Clubu. Tentokrát se nejedná o žádné problémy,
kvalitu výkonu ani nic podobného, ale jde čistě o pojetí hudby, které obě
skupiny preferují a tvoří.
Jako první začneme se Cyan Kicks. Na soft rocku,
alternativním rocku, nebo poprocku v zásadě nebývá nic špatného a nikomu
se nedivím, že ho rád poslouchá – been there, done that. Ale osobně mi v současnosti
dělá problém, když se to všechno zkombinuje a do určité míry překombinuje.
V tu chvíli mi to začne vadit. Na obhajobu skupiny musím zmínit, že do
velké míry je to způsobeno mým posunem v hudebních preferencích. Jsem si
téměř jistý, že nějaké 3 roky do minulosti a líbilo by se mi to mnohem víc. To,
že to bude menšinovým názorem potvrzuje i množství a velikost ovací po každé
písní.
Co nelze skupině upřít je způsob, jakým vystoupení
probíhalo. Zpěvačka Suzanne Alexandra se po celou dobu snažila
komunikovat s diváky, dokonce pronesla několik frází v češtině, po
celou dobu se usmívala a zářily z ní pozitivní emoce. To všichni fanoušci
náležitě oceňovali. Přesto si nemůžu pomoct, ale mám pocit, že velká část
fanouškovské základny, která měla věkový průměr tak 16 let, vznikla díky písni Hurricane
(https://www.youtube.com/watch?v=sT6WODCMRic), se kterou se skupina
účastnila Eurovize.
Po Cyan Kicks už přišli na řadu samotní Smash Into Pieces. A v tuhle chvíli se dostaneme k významu názvu. Rozdíl mezi Smash a Cyan byl znatelný především na tom, jak tvrdé písně majoritně obě skupiny zahrály. Stále se jednalo o rock, ale většina písní už by patřila do kolonky hard rocku. Pro mě osobně posun k lepšímu. Jestli i pro ostatní? Pravděpodobně ano, i když v plnícím se sále bylo těžké posoudit změnu míry nadšení, jelikož větší hluk nemusí vždy nutně znamenat větší průměrné nadšení.
Co ale zůstalo na stejné úrovni byl přístup. Zpěvák Chris
Sörbye i kytaristé Benjamin Jennebo s Perem Bergquistem létali
po pódiu, jednou za čas mezi hodili fanouškům trsátko, tričko, nebo ručník a
viditelně si užívali nadšené příznivce. A bubeník APOC? Ten si vyhrával
na bubny na vyvýšeném místě za ostatními a doteď přemýšlím, jak se
s hlavou neudeřil do stropu, trubek a dalších předmětů, které se vysoko
nachází. Očividně to ale ani jemu, ani nikomu nevadilo. Takže mimo hraní na
bubny si nechal přivézt na konci koncertu klávesy a spolu s Chrisem
Sörbyeem zahráli coververzi písně Mad World. Po ní nastal už pouze
přídavek s 2 písněmi – Boomerang a píseň, se kterou vystoupili na
Eurovizi jménem Six Feet Under.
Stále ovšem přemýšlím, jak porovnat vystoupení Smash
s tím, které předvedli v březnu, kdy dělali support pro Starset.
Chápu, že jako support máte „výhodu" menšího publika a můžete si dovolit mít
ještě víc interakcí a podobně. Z tohoto pohledu se obě vystoupení dají
srovnat. Ovšem přišlo mi, že z pohledu energie a atmosféry na koncertu to
bylo o něco horší. A je otázkou, co je hlavním důvodem. Jiné místo pořádání?
Jiné složení publika? Předchozí tour? Nebo koherentnější styly vystupujících
skupin? Stanovení příčiny asi nechám na každém. Ani tohle ovšem nic nemění na
tom, že vystoupení bylo povedené.
HUDEBNÍ ZPRÁVY
Zvuk rané dospělosti: Sadie Jean přiváží do Prahy své debutové album
Sadie Jean vystoupí 11. listopadu 2025 v pražském Rock Café, kde představí své debutové album...
Od krále bizáru k prezidentovi mainstreamu: Tommy Cash si podmanil SaSaZu
Ve čtvrtek 16. října se pražský klub SaSaZu otřásal v základech. Estonský rapper, performer a vizuální provokatér...
Benátská! přiváží do Liberce hvězdy české a slovenské hudby, chystá zahraniční překvapení
Jeden z nejtradičnějších a nejoblíbenějších hudebních festivalů v Česku, Benátská! s Impulsem, se v roce 2026...
Po osmi letech zpět: The Kooks přivezou do Prahy dávku nostalgie i nové album
text: Kristýna Kvapilová Počasí venku není žádná sláva, a tak možná stejně jako my vymýšlíte jakékoli...
Minimalismus, emoce a klid: Chet Faker v SaSaZu
Chet Faker se 15. října 2025 vrátil do Prahy a v klubu SaSaZu znovu potvrdil, že síla koncertu nemusí spočívat v hluku,...
» zobrazit více...
RECENZE
» Poslední rozkaz od W.A.S.P. slaví bezbožných...
» Výmluvy došly, Vasilův Rubáš natočil...
» Dýňoví power metaloví bozi Helloween...
» Sains et Saufs: silně vyzrálá ZAZ na novince...
» Čtvrtá italská „mše“ se mistrně...
» Everest: Halestorm (opět) šplhají na vrchol...
» zobrazit více...
Oslniví MYDY v Lucerna Music Baru
O tom, že kapela MYDY nedávno vydala nové EP Oops & Downs, jsme už psali...
Zvuk rané dospělosti: Sadie Jean přiváží do Prahy své debutové album
Sadie Jean vystoupí 11. listopadu 2025 v pražském Rock Café, kde...
Od krále bizáru k prezidentovi mainstreamu: Tommy Cash si podmanil SaSaZu
Ve čtvrtek 16. října se pražský klub SaSaZu otřásal v základech. Estonský...
Giants and Monsters
» HelloweenGiants and Monsters je název sedmnáctého studiového alba powermetalových...
Benátská! přiváží do Liberce hvězdy české a slovenské hudby, chystá zahraniční překvapení
Jeden z nejtradičnějších a nejoblíbenějších hudebních festivalů v Česku,...
Textures: Nemyslím si, že ještě někdy pojedeme hrát do Spojených států
Před koncertem holandských Textures na festivalu Brutal Assault jsem si popovídal...
Po osmi letech zpět: The Kooks přivezou do Prahy dávku nostalgie i nové album
text: Kristýna Kvapilová Počasí venku není žádná sláva, a tak možná...
V novém singlu Lenny se sráží chaos touhy s realitou
Told Ya je název nejnovějšího singlu populární zpěvačky a autorky Lenny. Zachycuje...
Na Veveří se mohou těšit Nela a Pavla
Putovní festival Hrady CZ pokračuje o víkendu na Veveří. V naší soutěži jste...
Nové album Island Mint s názvem Slun je venku
Nové album kapely Island Mint s názvem Slun je venku a kapela ho pokřtí...
Víme, jak je těžké pro mladé ale zatím neznámé kapely prorazit do médií a tím získat nové fanoušky.
» Podporujeme nadějné kapely
» Zadání profilu interpreta
Chcete dostávat do vaší emailové schránky aktuální informace ze světa hudby? Přihlašte se k odběru newsletteru. Odběr můžete kdykoliv zrušit.