Jako Den a Noc

Takhle by šel z hudebního pohledu kraťoučce shrnout
koncert Smash Into Pieces a Cyan Kicks, který se odehrál 9.
listopadu v Storm Clubu. Tentokrát se nejedná o žádné problémy,
kvalitu výkonu ani nic podobného, ale jde čistě o pojetí hudby, které obě
skupiny preferují a tvoří.
Jako první začneme se Cyan Kicks. Na soft rocku,
alternativním rocku, nebo poprocku v zásadě nebývá nic špatného a nikomu
se nedivím, že ho rád poslouchá – been there, done that. Ale osobně mi v současnosti
dělá problém, když se to všechno zkombinuje a do určité míry překombinuje.
V tu chvíli mi to začne vadit. Na obhajobu skupiny musím zmínit, že do
velké míry je to způsobeno mým posunem v hudebních preferencích. Jsem si
téměř jistý, že nějaké 3 roky do minulosti a líbilo by se mi to mnohem víc. To,
že to bude menšinovým názorem potvrzuje i množství a velikost ovací po každé
písní.
Co nelze skupině upřít je způsob, jakým vystoupení
probíhalo. Zpěvačka Suzanne Alexandra se po celou dobu snažila
komunikovat s diváky, dokonce pronesla několik frází v češtině, po
celou dobu se usmívala a zářily z ní pozitivní emoce. To všichni fanoušci
náležitě oceňovali. Přesto si nemůžu pomoct, ale mám pocit, že velká část
fanouškovské základny, která měla věkový průměr tak 16 let, vznikla díky písni Hurricane
(https://www.youtube.com/watch?v=sT6WODCMRic), se kterou se skupina
účastnila Eurovize.
Po Cyan Kicks už přišli na řadu samotní Smash Into Pieces. A v tuhle chvíli se dostaneme k významu názvu. Rozdíl mezi Smash a Cyan byl znatelný především na tom, jak tvrdé písně majoritně obě skupiny zahrály. Stále se jednalo o rock, ale většina písní už by patřila do kolonky hard rocku. Pro mě osobně posun k lepšímu. Jestli i pro ostatní? Pravděpodobně ano, i když v plnícím se sále bylo těžké posoudit změnu míry nadšení, jelikož větší hluk nemusí vždy nutně znamenat větší průměrné nadšení.
Co ale zůstalo na stejné úrovni byl přístup. Zpěvák Chris
Sörbye i kytaristé Benjamin Jennebo s Perem Bergquistem létali
po pódiu, jednou za čas mezi hodili fanouškům trsátko, tričko, nebo ručník a
viditelně si užívali nadšené příznivce. A bubeník APOC? Ten si vyhrával
na bubny na vyvýšeném místě za ostatními a doteď přemýšlím, jak se
s hlavou neudeřil do stropu, trubek a dalších předmětů, které se vysoko
nachází. Očividně to ale ani jemu, ani nikomu nevadilo. Takže mimo hraní na
bubny si nechal přivézt na konci koncertu klávesy a spolu s Chrisem
Sörbyeem zahráli coververzi písně Mad World. Po ní nastal už pouze
přídavek s 2 písněmi – Boomerang a píseň, se kterou vystoupili na
Eurovizi jménem Six Feet Under.
Stále ovšem přemýšlím, jak porovnat vystoupení Smash
s tím, které předvedli v březnu, kdy dělali support pro Starset.
Chápu, že jako support máte „výhodu" menšího publika a můžete si dovolit mít
ještě víc interakcí a podobně. Z tohoto pohledu se obě vystoupení dají
srovnat. Ovšem přišlo mi, že z pohledu energie a atmosféry na koncertu to
bylo o něco horší. A je otázkou, co je hlavním důvodem. Jiné místo pořádání?
Jiné složení publika? Předchozí tour? Nebo koherentnější styly vystupujících
skupin? Stanovení příčiny asi nechám na každém. Ani tohle ovšem nic nemění na
tom, že vystoupení bylo povedené.
HUDEBNÍ ZPRÁVY
Přivítání léta s Foster the People
text: Eva Frouzová Konec června znamená příslib letních prázdnin, alespoň částečného odpočinku a pohody...
Nové EP Doroty Nvotovej Lazy je osobnou správou o stave krajiny
Dorota Nvotová vydáva nové EP s názvom Lazy. Nový album obsahuje päť piesní a okrem digitálnej verzie, ktorú...
Uvolněný a přátelský letní večer s kapelami Cold Meat Party a prazdniny
Kapely Cold Meat Party a prazdniny vystoupily ve čtvrtek 26. června v pražském Přístavu 18600. A byl to koncert...
EllyZ ukazuje prostředníček catcallingu a každodennímu sexismu
Catcalling je forma obtěžování na ulici, která se projevuje jako verbální útoky, pískání či posměšky adresované...
Open-air festival Fuchsu obsadí na dva dny tenisový kurt na Štvanici
Alternativní a nezávislé hudbě bude patřit Letní open air festival klubu Fuchs2, který se po roce vrací na Štvanici....
» zobrazit více...
RECENZE
» Tomadachi je album o přátelích, o lásce,...
» Nové album Bratrů láká ke snění i tanci
» Metallica srdnatě vzpomíná na 72 sezón
» Carminho a její album Portuguesa: neskutečné...
» Kapela Bad Karma Boy láká posluchače do tajemných...
» A(b)rakadabra znamená stále špičkovou...
» zobrazit více...
Nezapomenutelný zážitek s japonským metalem
Letos jsem si řekla, že zkusím poznat nějaký ten metal. A proč nezačít hned...
Dukla, Amelia Siba a Maryland podpoří Palestinu
Spřátelené pražské projekty Dukla, Amelie Siba a Maryland opět...
Přivítání léta s Foster the People
text: Eva Frouzová Konec června znamená příslib letních prázdnin, alespoň...
Tomodachi/Deluxe Edition
» MiraiČtvrté studiové album Tomodachi skupiny Mirai vyšlo sice už loni...
Open-air festival Fuchsu obsadí na dva dny tenisový kurt na Štvanici
Alternativní a nezávislé hudbě bude patřit Letní open air festival klubu...
Messa: Na festival Brutal Assault jezdím od 16 let
Na festivalu Brutal Assault jsem si před koncertem popovídal s italskou doom metalovou...
Hodnocení z Neptunu a predikce 31. ročníku Rock For People
foto: Alice S. Jako by to bylo včera, když jsme kupovali první vlnu vstupenek...
Nové EP Doroty Nvotovej Lazy je osobnou správou o stave krajiny
Dorota Nvotová vydáva nové EP s názvom Lazy. Nový album obsahuje päť...
Na festival Mezi ploty se mohou těšit Kristýna a Eva
Po těžkých covidových letech se festival Mezi ploty vrací ve velkém...
Písničkář RODAN se rozhodl poprvé otevřít svá témata v rodném jazyce
Telentovaný písničkář RODAN vydává nové EP s názvem Volám...
Víme, jak je těžké pro mladé ale zatím neznámé kapely prorazit do médií a tím získat nové fanoušky.
» Podporujeme nadějné kapely
» Zadání profilu interpreta
Chcete dostávat do vaší emailové schránky aktuální informace ze světa hudby? Přihlašte se k odběru newsletteru. Odběr můžete kdykoliv zrušit.