Počítačová hra nebo online festival? Obojí! Rock for People In the Game uspořádal hudební akci ve virtuálním světě

Prázdné místo po živých vystoupeních se v srdcích
hudebních fanoušků koncem ledna pokusil alespoň trochu zaplnit jedinečný online
festival Rock for People In The Game. Pořadatelé lákali nejen na interaktivní
simulaci opravdového festivalu, ale také na exkluzivní záznamy zavedených i
nových jmen hudební scény. K vidění byly sety rockerů Nothing But Thieves,
metalcorových hvězd The Devil Wears Prada a Crown The Empire,
amerického dua Missio nebo českého rappera Redzeda. Přestože
mnozí k této neobvyklé akci přistupovali se značnou nedůvěrou, sklidila po
svém skončení nadšené ohlasy návštěvníků i muzikantů.
Hudební branže a zejména živá hudba patří
k odvětvím, jež během koronavirové krize utrpěla největší ztráty. Protože
jsou hudební akce a koncerty, jak je známe, zatím stále v nedohlednu,
pokoušejí se hudebníci zprostředkovat alespoň podobný zážitek svým posluchačům
přes počítačové obrazovky. Zdaleka nejdál v tomto směru pokročili pořadatelé
oblíbeného hudebního festivalu Rock for People, kteří letos přišli
s neotřelým projektem ve formě počítačové hry. Za tímto účelem se spojili
s vývojářskou společností Confer-O-Matic, kteří celou hru vytvořili za
pouhých několik měsíců. Výsledkem byl unikátní jednodenní online festival
s názvem Rock for People In the Game.
Ve věrné 3D kopii královéhradeckého
Festivalparku se mohli návštěvníci se svými avatary libovolně pohybovat,
tančit, skákat a dokonce létat, během vystoupení Crown the Empire a The Devil Wears Prada se pořádaly i virtuální circle pity a wall of death. Velké
lákadlo představovaly chat zóny, které účastníkům umožňovaly kontakt
s dalšími účastníky pomocí automaticky aktivované webkamery a mikrofonu.
K dispozici byly také stánky s merchandisingem, u nichž šlo nakupovat
přímo ve hře, fotokoutek před tradičním logem festivalu, pláž, bludiště,
vyhlídkové plošiny, stánky s občerstvením, slevové akce a další překvapení. A
jako na každém správném festivalu nechyběly řady ToiToiek, které sloužily
zároveň jako výstava a portál k tajné stagei. Na řešení případných
technických problémů byl vytvořen speciální tým, který byl v průběhu
večera připravený přímo ve hře i na sociálních sítích.
Festival zahájil v živém přenosu
jeho ředitel Michal Thomes a skrze další vstupy před jednotlivými přenosy
prováděl účastníky celým festivalem.
Prvním vystoupením večera byl společný
set Strange Bones a Calva Louise, kteří svým garážovým soundem
navodili tu správnou uvolněnou atmosféru. O další hrací čas se dělila začínající
česká písničkářka Amelie Siba a post punkeři Life se svým
energickým vystoupením.
Snad nejlepší výkon a také nejtvrdší skladby převedli Američané Crown the
Empire, kteří jako jediní ve svém záznamu zvolili tmavé prostředí
připomínající opravdovou stage a hromadu stroboskopických efektů. Do svého
kratinkého herního času vměstnaly některé ze svých nejsilnějších songů
v perfektním provedení, vydali ze sebe to nejlepší a i přes obrazovky
předvedli ukázkovou komunikaci s publikem. Na několik minut jako bychom
všichni opravdu byli zpátky pod klubovým podiem.
Naopak The Devil Wears Prada se ukázali být docela zklamáním. Kapela
vsadila na nejnovější, výrazně měkčí skladby, a slibovaná metalcorová smršť se tak
nekonala. Navíc jejich záznam postrádal osobitost a připomínal spíš
profesionální videoklip než vystoupení. Přesto se pod poloprázdným podiem
několik nadšenců vytrvale pokoušelo o circle pity. Mnoho účastníků ale dalo
radši přednost českým indie rockerům I Love You Honey Bunny na vedlejší
stagei.
S výjimkou českého nu metalového rappera Redzeda, při jehož setu bylo
před maličkou YouTube stageí úplně narváno, se už zbytek festivalu nesl ve
znamení měkčí hudby. Večer zakončovala minimalistická nahrávka vycházejících
hvězd elektro popu Missio, emocemi přetékající set amerického rappera Kennyhoopla
a závěrečná show pomyslných headlinerů Nothing But Thieves. Britští
rockeři zahráli několik velmi prožitých skladeb prodchnutých jemnou
melancholií.
Vyznavači tvrdších žánrů si tak museli počkat až na afterparty, která se
skládala z reprodukované hudby na hlavních stageích a zábavných vystoupení
na tajné stagei.
Festival samozřejmě měl i své mouchy. Létání v průběhu koncertů například znemožňovalo výhled na podium, na rozdíl od klasických livestreamů nebyla vystoupení kapel naživo a ty herní časy mohly být také trochu delší a lépe sestavené, aby se konce a začátky po sobě jdoucích setů nepřekrývaly. Akce tohoto formátu s sebou pochopitelně přinesla i různé problémy technického rázu. Ale vzhledem k tomu že šlo o v podstatě první akci svého druhu tyto drobné nedostatky rádi přehlédneme.
Celková návštěvnost všech tří herních světů dosáhla okolo rekordních tří tisíc návštěvníků. Mnozí z nich projevili svůj vděk pořadatelům, že se do takovéto nejisté akce pustili a vytvořili pro ně v této těžké době největší hudební akci za poslední rok. Navíc si přípravu festivalu zcela zjevně užívali i samotní tvůrci. Přestože můžeme akci prohlásit za úspěšnou, všichni zároveň doufáme, že se brzy vrátíme na opravdové koncerty. Tento způsob přenosů by však mohl i najít využití v době postcovidové, mluví se o možnosti rozšíření kapacit živých akcí či jejich doplnění o další zážitky. Platforma jako je tato si své místo v budoucnosti jistě najde.
HUDEBNÍ ZPRÁVY
Linkin Park na Rock for People ukončili všechny debaty
Největší ročník festivalu Rock for People zakončilo vystoupení největší a nejikoničtější kapely v jeho tři dekády...
Praha zalitá sluncem a festival Metronome začíná
Letošní ročník festivalu Metronome se na první pohled nese ve znamení změn oproti létům minulým. Návštěvníci po...
Čtvrtý den Rock for People měl všechno: vycházející hvězdy, kýžené premiéry i světovou ikonu
Čtvrtý den dorazilo do areálu festivalu Rock for People opravdové letní vedro a uplynul další den bez mráčku....
Důstojnost Sex Pistols na Rock for People zachraňoval jen zpěvák
Finále pátečního večera na festivalu Rock for People obstarala britská skupina Sex Pistols. Za mikrofonem je doprovází...
Třetí den Rock for People zněly areálem ozvěny mnoha hudebních legend
Třetí den festivalu Rock for People nabídl větší množství známějších československých interpretů. Program byl plný...
» zobrazit více...
RECENZE
» Metallica srdnatě vzpomíná na 72 sezón
» Carminho a její album Portuguesa: neskutečné...
» Kapela Bad Karma Boy láká posluchače do tajemných...
» A(b)rakadabra znamená stále špičkovou...
» Nostalgická duše Joker Beat plachtí za nadějí...
» Arakain 2006: Labyrint, Touža a neúprosný...
» zobrazit více...
Nezapomenutelný zážitek s japonským metalem
Letos jsem si řekla, že zkusím poznat nějaký ten metal. A proč nezačít hned...
Chinaski oslavili 30 let největšími open-air koncerty kariéry
Už na sklonku minulého roku odstartovala kapela Chinaski dvěma koncerty...
Imagine Dragons letos roztančili Prahu rovnou dvakrát
Hezké počasí rozhodně není garantované, když se to týká koncertů...
Linkin Park na Rock for People ukončili všechny debaty
Největší ročník festivalu Rock for People zakončilo vystoupení největší...
Messa: Na festival Brutal Assault jezdím od 16 let
Na festivalu Brutal Assault jsem si před koncertem popovídal s italskou doom metalovou...
Album Milana Schelingera Agentura Holubí dům dokončila AI
Pod názvem Agentura Holubí dům vychází album Milana Schelingera, které...
Hory volají nejen na kapelu Trautenberk
Patnácté narozeniny slaví kapela Trautenberk a při této příležitosti...
Na festival Mezi ploty se mohou těšit Kristýna a Eva
Po těžkých covidových letech se festival Mezi ploty vrací ve velkém...
Písničkář RODAN se rozhodl poprvé otevřít svá témata v rodném jazyce
Telentovaný písničkář RODAN vydává nové EP s názvem Volám...
Víme, jak je těžké pro mladé ale zatím neznámé kapely prorazit do médií a tím získat nové fanoušky.
» Podporujeme nadějné kapely
» Zadání profilu interpreta
Chcete dostávat do vaší emailové schránky aktuální informace ze světa hudby? Přihlašte se k odběru newsletteru. Odběr můžete kdykoliv zrušit.