Počítačová hra nebo online festival? Obojí! Rock for People In the Game uspořádal hudební akci ve virtuálním světě

Prázdné místo po živých vystoupeních se v srdcích
hudebních fanoušků koncem ledna pokusil alespoň trochu zaplnit jedinečný online
festival Rock for People In The Game. Pořadatelé lákali nejen na interaktivní
simulaci opravdového festivalu, ale také na exkluzivní záznamy zavedených i
nových jmen hudební scény. K vidění byly sety rockerů Nothing But Thieves,
metalcorových hvězd The Devil Wears Prada a Crown The Empire,
amerického dua Missio nebo českého rappera Redzeda. Přestože
mnozí k této neobvyklé akci přistupovali se značnou nedůvěrou, sklidila po
svém skončení nadšené ohlasy návštěvníků i muzikantů.
Hudební branže a zejména živá hudba patří
k odvětvím, jež během koronavirové krize utrpěla největší ztráty. Protože
jsou hudební akce a koncerty, jak je známe, zatím stále v nedohlednu,
pokoušejí se hudebníci zprostředkovat alespoň podobný zážitek svým posluchačům
přes počítačové obrazovky. Zdaleka nejdál v tomto směru pokročili pořadatelé
oblíbeného hudebního festivalu Rock for People, kteří letos přišli
s neotřelým projektem ve formě počítačové hry. Za tímto účelem se spojili
s vývojářskou společností Confer-O-Matic, kteří celou hru vytvořili za
pouhých několik měsíců. Výsledkem byl unikátní jednodenní online festival
s názvem Rock for People In the Game.
Ve věrné 3D kopii královéhradeckého
Festivalparku se mohli návštěvníci se svými avatary libovolně pohybovat,
tančit, skákat a dokonce létat, během vystoupení Crown the Empire a The Devil Wears Prada se pořádaly i virtuální circle pity a wall of death. Velké
lákadlo představovaly chat zóny, které účastníkům umožňovaly kontakt
s dalšími účastníky pomocí automaticky aktivované webkamery a mikrofonu.
K dispozici byly také stánky s merchandisingem, u nichž šlo nakupovat
přímo ve hře, fotokoutek před tradičním logem festivalu, pláž, bludiště,
vyhlídkové plošiny, stánky s občerstvením, slevové akce a další překvapení. A
jako na každém správném festivalu nechyběly řady ToiToiek, které sloužily
zároveň jako výstava a portál k tajné stagei. Na řešení případných
technických problémů byl vytvořen speciální tým, který byl v průběhu
večera připravený přímo ve hře i na sociálních sítích.
Festival zahájil v živém přenosu
jeho ředitel Michal Thomes a skrze další vstupy před jednotlivými přenosy
prováděl účastníky celým festivalem.
Prvním vystoupením večera byl společný
set Strange Bones a Calva Louise, kteří svým garážovým soundem
navodili tu správnou uvolněnou atmosféru. O další hrací čas se dělila začínající
česká písničkářka Amelie Siba a post punkeři Life se svým
energickým vystoupením.
Snad nejlepší výkon a také nejtvrdší skladby převedli Američané Crown the
Empire, kteří jako jediní ve svém záznamu zvolili tmavé prostředí
připomínající opravdovou stage a hromadu stroboskopických efektů. Do svého
kratinkého herního času vměstnaly některé ze svých nejsilnějších songů
v perfektním provedení, vydali ze sebe to nejlepší a i přes obrazovky
předvedli ukázkovou komunikaci s publikem. Na několik minut jako bychom
všichni opravdu byli zpátky pod klubovým podiem.
Naopak The Devil Wears Prada se ukázali být docela zklamáním. Kapela
vsadila na nejnovější, výrazně měkčí skladby, a slibovaná metalcorová smršť se tak
nekonala. Navíc jejich záznam postrádal osobitost a připomínal spíš
profesionální videoklip než vystoupení. Přesto se pod poloprázdným podiem
několik nadšenců vytrvale pokoušelo o circle pity. Mnoho účastníků ale dalo
radši přednost českým indie rockerům I Love You Honey Bunny na vedlejší
stagei.
S výjimkou českého nu metalového rappera Redzeda, při jehož setu bylo
před maličkou YouTube stageí úplně narváno, se už zbytek festivalu nesl ve
znamení měkčí hudby. Večer zakončovala minimalistická nahrávka vycházejících
hvězd elektro popu Missio, emocemi přetékající set amerického rappera Kennyhoopla
a závěrečná show pomyslných headlinerů Nothing But Thieves. Britští
rockeři zahráli několik velmi prožitých skladeb prodchnutých jemnou
melancholií.
Vyznavači tvrdších žánrů si tak museli počkat až na afterparty, která se
skládala z reprodukované hudby na hlavních stageích a zábavných vystoupení
na tajné stagei.
Festival samozřejmě měl i své mouchy. Létání v průběhu koncertů například znemožňovalo výhled na podium, na rozdíl od klasických livestreamů nebyla vystoupení kapel naživo a ty herní časy mohly být také trochu delší a lépe sestavené, aby se konce a začátky po sobě jdoucích setů nepřekrývaly. Akce tohoto formátu s sebou pochopitelně přinesla i různé problémy technického rázu. Ale vzhledem k tomu že šlo o v podstatě první akci svého druhu tyto drobné nedostatky rádi přehlédneme.
Celková návštěvnost všech tří herních světů dosáhla okolo rekordních tří tisíc návštěvníků. Mnozí z nich projevili svůj vděk pořadatelům, že se do takovéto nejisté akce pustili a vytvořili pro ně v této těžké době největší hudební akci za poslední rok. Navíc si přípravu festivalu zcela zjevně užívali i samotní tvůrci. Přestože můžeme akci prohlásit za úspěšnou, všichni zároveň doufáme, že se brzy vrátíme na opravdové koncerty. Tento způsob přenosů by však mohl i najít využití v době postcovidové, mluví se o možnosti rozšíření kapacit živých akcí či jejich doplnění o další zážitky. Platforma jako je tato si své místo v budoucnosti jistě najde.
HUDEBNÍ ZPRÁVY
Fajtfest táhne do boje s Biohazard
Sedmnáctý ročník festivalu Fajtfest proběhne 2. - 4. července tradičně pod rozhlednou na Fajtově kopci nad Velkým Meziříčím....
Základy programu devětadvacátého ročníku festivalu Brutal Assault byly položeny
Není to ani dva týdny, co skončil festival Brutal Assault a organizátoři už hlásí první jména pro nadcházející...
Bohumínská legenda Grog je v novém singlu obklopena stíny
Je libo pořádný GROG v tomhle proměnlivém létě? Já si ho rozhodně dám! Nemám ale na mysli...
Pale Blue Eyes se po roce vrací do Prahy na první samostatný koncert
Britská kapela Pale Blue Eyes poprvé vystoupí se svým prvním samostatným koncertem v Praze. A to 13. září v Café...
WiFič VEN! propojí žánry, generace i různé obory
Unikátní kombinaci hudby, nového cirkusu, tance, divadla, výstav a průmyslového designu nabídne osmý ročník...
» zobrazit více...
RECENZE
» Poklady Ztraceného ráje: Dračí časy...
» Jeviště snů aneb Donor-ští rytíři...
» Szidi Tobias se vrací po deseti letech....
» Tomadachi je album o přátelích, o lásce,...
» Nové album Bratrů láká ke snění i tanci
» Metallica srdnatě vzpomíná na 72 sezón
» zobrazit více...
Tradiční vzpomínka Koncert pro Kaštánka v klubu Modrá Vopice
9. srpna 2025 uplynulo neskutečných jedenáct let od doby, kdy odešel do rockového...
Pale Blue Eyes se po roce vrací do Prahy na první samostatný koncert
Britská kapela Pale Blue Eyes poprvé vystoupí se svým prvním samostatným...
Empire Of The Sun zahráli svůj český debut při západu slunce
Ve čtvrtek 14. srpna k nám poprvé zavítali z daleké Austrálie...
Fajtfest táhne do boje s Biohazard
Sedmnáctý ročník festivalu Fajtfest proběhne 2. - 4. července tradičně pod rozhlednou...
ILYHB si užívají festivalovou sezonu a těší se nejen na Sziget
I Love You Honey Bunny je indie-pop-rocková kapela z Prahy. Tvoří ji zpěvák...
Empire Of The Sun zahráli svůj český debut při západu slunce
Ve čtvrtek 14. srpna k nám poprvé zavítali z daleké Austrálie...
Bohumínská legenda Grog je v novém singlu obklopena stíny
Je libo pořádný GROG v tomhle proměnlivém létě? Já si ho rozhodně...
Na Veveří se mohou těšit Nela a Pavla
Putovní festival Hrady CZ pokračuje o víkendu na Veveří. V naší soutěži jste...
Mladá zpěvačka Imellie vydává debutový videoklip
Videoklipem k singlu Jako já na sebe upozorňuje teprve osmnáctiletá zpěvačka...
Víme, jak je těžké pro mladé ale zatím neznámé kapely prorazit do médií a tím získat nové fanoušky.
» Podporujeme nadějné kapely
» Zadání profilu interpreta
Chcete dostávat do vaší emailové schránky aktuální informace ze světa hudby? Přihlašte se k odběru newsletteru. Odběr můžete kdykoliv zrušit.