Počítačová hra nebo online festival? Obojí! Rock for People In the Game uspořádal hudební akci ve virtuálním světě
Prázdné místo po živých vystoupeních se v srdcích
hudebních fanoušků koncem ledna pokusil alespoň trochu zaplnit jedinečný online
festival Rock for People In The Game. Pořadatelé lákali nejen na interaktivní
simulaci opravdového festivalu, ale také na exkluzivní záznamy zavedených i
nových jmen hudební scény. K vidění byly sety rockerů Nothing But Thieves,
metalcorových hvězd The Devil Wears Prada a Crown The Empire,
amerického dua Missio nebo českého rappera Redzeda. Přestože
mnozí k této neobvyklé akci přistupovali se značnou nedůvěrou, sklidila po
svém skončení nadšené ohlasy návštěvníků i muzikantů.
Hudební branže a zejména živá hudba patří
k odvětvím, jež během koronavirové krize utrpěla největší ztráty. Protože
jsou hudební akce a koncerty, jak je známe, zatím stále v nedohlednu,
pokoušejí se hudebníci zprostředkovat alespoň podobný zážitek svým posluchačům
přes počítačové obrazovky. Zdaleka nejdál v tomto směru pokročili pořadatelé
oblíbeného hudebního festivalu Rock for People, kteří letos přišli
s neotřelým projektem ve formě počítačové hry. Za tímto účelem se spojili
s vývojářskou společností Confer-O-Matic, kteří celou hru vytvořili za
pouhých několik měsíců. Výsledkem byl unikátní jednodenní online festival
s názvem Rock for People In the Game.
Ve věrné 3D kopii královéhradeckého
Festivalparku se mohli návštěvníci se svými avatary libovolně pohybovat,
tančit, skákat a dokonce létat, během vystoupení Crown the Empire a The Devil Wears Prada se pořádaly i virtuální circle pity a wall of death. Velké
lákadlo představovaly chat zóny, které účastníkům umožňovaly kontakt
s dalšími účastníky pomocí automaticky aktivované webkamery a mikrofonu.
K dispozici byly také stánky s merchandisingem, u nichž šlo nakupovat
přímo ve hře, fotokoutek před tradičním logem festivalu, pláž, bludiště,
vyhlídkové plošiny, stánky s občerstvením, slevové akce a další překvapení. A
jako na každém správném festivalu nechyběly řady ToiToiek, které sloužily
zároveň jako výstava a portál k tajné stagei. Na řešení případných
technických problémů byl vytvořen speciální tým, který byl v průběhu
večera připravený přímo ve hře i na sociálních sítích.
Festival zahájil v živém přenosu
jeho ředitel Michal Thomes a skrze další vstupy před jednotlivými přenosy
prováděl účastníky celým festivalem.
Prvním vystoupením večera byl společný
set Strange Bones a Calva Louise, kteří svým garážovým soundem
navodili tu správnou uvolněnou atmosféru. O další hrací čas se dělila začínající
česká písničkářka Amelie Siba a post punkeři Life se svým
energickým vystoupením.
Snad nejlepší výkon a také nejtvrdší skladby převedli Američané Crown the
Empire, kteří jako jediní ve svém záznamu zvolili tmavé prostředí
připomínající opravdovou stage a hromadu stroboskopických efektů. Do svého
kratinkého herního času vměstnaly některé ze svých nejsilnějších songů
v perfektním provedení, vydali ze sebe to nejlepší a i přes obrazovky
předvedli ukázkovou komunikaci s publikem. Na několik minut jako bychom
všichni opravdu byli zpátky pod klubovým podiem.
Naopak The Devil Wears Prada se ukázali být docela zklamáním. Kapela
vsadila na nejnovější, výrazně měkčí skladby, a slibovaná metalcorová smršť se tak
nekonala. Navíc jejich záznam postrádal osobitost a připomínal spíš
profesionální videoklip než vystoupení. Přesto se pod poloprázdným podiem
několik nadšenců vytrvale pokoušelo o circle pity. Mnoho účastníků ale dalo
radši přednost českým indie rockerům I Love You Honey Bunny na vedlejší
stagei.
S výjimkou českého nu metalového rappera Redzeda, při jehož setu bylo
před maličkou YouTube stageí úplně narváno, se už zbytek festivalu nesl ve
znamení měkčí hudby. Večer zakončovala minimalistická nahrávka vycházejících
hvězd elektro popu Missio, emocemi přetékající set amerického rappera Kennyhoopla
a závěrečná show pomyslných headlinerů Nothing But Thieves. Britští
rockeři zahráli několik velmi prožitých skladeb prodchnutých jemnou
melancholií.
Vyznavači tvrdších žánrů si tak museli počkat až na afterparty, která se
skládala z reprodukované hudby na hlavních stageích a zábavných vystoupení
na tajné stagei.
Festival samozřejmě měl i své mouchy. Létání v průběhu koncertů například znemožňovalo výhled na podium, na rozdíl od klasických livestreamů nebyla vystoupení kapel naživo a ty herní časy mohly být také trochu delší a lépe sestavené, aby se konce a začátky po sobě jdoucích setů nepřekrývaly. Akce tohoto formátu s sebou pochopitelně přinesla i různé problémy technického rázu. Ale vzhledem k tomu že šlo o v podstatě první akci svého druhu tyto drobné nedostatky rádi přehlédneme.
Celková návštěvnost všech tří herních světů dosáhla okolo rekordních tří tisíc návštěvníků. Mnozí z nich projevili svůj vděk pořadatelům, že se do takovéto nejisté akce pustili a vytvořili pro ně v této těžké době největší hudební akci za poslední rok. Navíc si přípravu festivalu zcela zjevně užívali i samotní tvůrci. Přestože můžeme akci prohlásit za úspěšnou, všichni zároveň doufáme, že se brzy vrátíme na opravdové koncerty. Tento způsob přenosů by však mohl i najít využití v době postcovidové, mluví se o možnosti rozšíření kapacit živých akcí či jejich doplnění o další zážitky. Platforma jako je tato si své místo v budoucnosti jistě najde.
HUDEBNÍ ZPRÁVY
Počítačová hra nebo online festival? Obojí! Rock for People In the Game uspořádal hudební akci ve virtuálním světě
Prázdné místo po živých vystoupeních se v srdcích hudebních fanoušků koncem ledna pokusil alespoň trochu...
Hidden Orchestra natočili jakýsi nekonečný soundtrack ke hře Creaks
K vytvoření soundtracku k nové puzzle adventuře Creaks angažovalo pražské studio Amanita Design multiinstrumentalistu...
Všechno má svůj čas
Tak zní název prvního společného dílka Jožky a Emana, ale podle mne to také dobře vystihuje jejich součinnost....
Ambientní projekt "Low Zero" vzdává hold Davidu Bowiemu
Teprve měsíc zpět vyšla prvotina ambientního projektu Low Zero and the Unknown Pornography Sirens a už tu máme další...
Po Davidu Stypkovi se nám bude hodně stýskat
Odchod každého mladého člověka bolí. V případě zpěváka, kytaristy, básníka, skladatele a textaře Davida...
» zobrazit více...
RECENZE
» Ondřej Ruml dává v Ježkových písních...
» Bombastické vypalovačky a chytlavé balady...
» Sto zvířat testuje už 30 let, výsledky...
» Bring Me the Horizon si dál hrají s elektronikou
» Díky Čechomore, Radosti života se teď...
» Řeka Lenky Dusilové je strhujícím zážitkem
» zobrazit více...
Modrou Vopicí se rozezněl tradiční koncert věnovaný vzpomínce na Kaštánka
V Modré Vopici se o pestrý program skvěle stará usměvavá Alena Nebeská...
Enrique Iglesias se po třech letech vrátí do Prahy
Na party plnou španělských rytmů, tance a největších hitů se 5....
S akustickou KMT nemůžeme zůstat nikdy „sami“
Na svém debutu Sami je uhrančivá, silně emotivní, něžná, ale i nesmírně...
Rock for People zve v lednu do interaktivního 3D virtuálního prostředí
Projít se po festivalovém areálu, zazpívat si z plna hrdla s českými...
Všechno má svůj čas
Tak zní název prvního společného dílka Jožky a Emana, ale podle mne to také...
Po Davidu Stypkovi se nám bude hodně stýskat
Odchod každého mladého člověka bolí. V případě zpěváka,...
Brzobohatého Matky nazpívali Berenika Kohoutová a Jakub Prachař
Nová česká komedie Matky představuje svou ústřední píseň a videoklip....
Do Poličky se mohou těšit Olga, Zuzana a Radim
Od 24. do 25. července se v malebném městečku Polička uskuteční festival...
Zaklínačský svět v Meet factory
Za dávných časů- Dobře, za dávných časů zas tolik ne. Vrátíme se pouze...
Víme, jak je těžké pro mladé ale zatím neznámé kapely prorazit do médií a tím získat nové fanoušky.
» Podporujeme nadějné kapely
» Zadání profilu interpreta
Chcete dostávat do vaší emailové schránky aktuální informace ze světa hudby? Přihlašte se k odběru newsletteru. Odběr můžete kdykoliv zrušit.